Vlak voor de EuroTier 2016 verhoogt Schäffer de wendbaarheid en het rijcomfort van de medium serie wielladers. Vandaag de dag wordt er veel van de machines gevraagd, ze moeten vooral efficiënt en comfortabel zijn. Een opnieuw ontworpen concept van de aandrijving, een nieuwe motor met elektronisch geregelde aandrijving en een grotere cabine, hierdoor wordt de efficiëntie van de Schäffer laders verhoogd om het dagelijkse werk te ondersteunen.

Schäffer HTF staat voor “High Traction Force”. HTF regelt de duwkracht automatisch, zodat de lader altijd de hoogst mogelijke duwkracht levert, zelfs in de hoogste versnelling.

De verhoogde duwkracht wordt mogelijk gemaakt door een nieuw type hydrauliekmotor welke de snelheid automatisch bij regelt, afhankelijk van het gevraagde vermogen. Dit is in het bijzonder voordelig wanneer er een zware last wordt vervoerd, dan hoeft de bestuurder niet over te schakelen naar de eerste versnelling. Bij het uitgraven van zwaar of vastzittend materiaal heeft dit een groot voordeel. Op het moment dat er extra duwvermogen van de machine wordt gevraagd, regelt de pomp dit automatisch bij, zonder dat de bestuurder over hoeft te schakelen. Vanaf heden is HTF leverbaar op alle Schäffers, vanaf de 23-serie worden de machines standaard met HTF uitgevoerd.

Vanaf heden zijn de 3550T, 4250 en 4350Z uitgerust met een nieuw type Kubota motor en een elektronisch geregelde aandrijving. De nieuwe motor biedt het hoogst mogelijke koppel in zijn klasse. De combinatie tussen deze nieuwe motor met een elektronisch geregelde aandrijving is uniek in de markt van 37 kW (50pk) laders. Het koppel van de nieuwe motor is zo opgezet dat de machine zo efficiënt mogelijk, zo veel mogelijk werk kan verzetten. Dit resulteert in een lager brandstofverbruik en lagere exploitatiekosten.

Het wegrijden op een helling wordt aanzienlijk lichter, door de aanloophulp zal de machine, ook met zware last, niet meer achteruit rollen. Nog een nieuw pluspunt is een optioneel leverbare potmeter, deze potmeter werkt als cruise control, hierdoor kan de machine een vaste rijsnelheid aanhouden onafhankelijk van het motortoerental, vooral handig bij bijvoorbeeld het werken met een voerdoseerbak, stro hakselaars en (klepel)maaiers. De nieuwe elektronische besturing biedt verschillende nieuwe veiligheidsfuncties, zoals een beveiliging tegen oververhitting van de motor, een maximaal toerental voor de motor, deze functies maken het werken met de Schäffer laders nog veiliger en betrouwbaarder.

Bestuurders van de nieuwe Schäffer 3550T zullen vanaf heden van extra rijcomfort genieten. De machine wordt vanaf heden standaard met dezelfde grote cabine als de 4000-serie geleverd. Deze cabine biedt meer ruimte en ergonomie, alle bedienings- en controle-instrumenten zijn overzichtelijk en gebruiksvriendelijk gepositioneerd. De comfortabele stoel en een optimale beenruimte biedt veel comfort voor de bestuurder, ideaal voor de lange werkdagen. De grote ramen bieden de bestuurder een allround zicht over de werktuigen en rondom de machine. Alle hydraulische functies kunnen worden geïntegreerd in de joystick, hiermee zijn alle belangrijke functies geïntegreerd in de joystick. Het comfort van het gebruik van een grotere cabine met standaard airconditioning kan nu ook geleverd worden voor de 3000-serie laders.

Meer informatie over de efficiënte Schäffer laders op de EuroTier in hal 24, Stand E11

  • HTF (High Traction Force) strandaard op alle machines vanaf de 2345T SLT. Met deze automatische duwkrachtregeling wordt de lader nog behendiger in het dagelijkse werk.
  • Een nieuwe motor en elektronisch geregelde aandrijving voor 50 pk machines - zoals op de 3550T - geavanceerde functies voor een hoge veiligheidsstandaard
  • De 3550T is vanaf heden standaard uitgerust met een nieuwe cabine - voor meer comfort